flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Узагальнення стану обліково - статистичної      роботи в Петропавлівському районному суді  Дніпропетровської області

за перше півріччя 2015 року

        

З метою проведення аналітичної роботи та об’єктивності показників статистичних звітів, відповідно до Закону України «Про судоустрій і статус суддів», на виконання плану роботи суду проаналізовано стан організації ведення обліково-статистичної роботи в Петропавлівському районному суді Дніпропетровської області, вжито ряд організаційних та практичних заходів, спрямованих на покращення статистичної роботи щодо первинного обліку справ та матеріалів, правильності складання статистичних звітів, достовірності показників та вчасного подання їх до територіального управління державної судової адміністрації України.

Для належної організації роботи суду з питань діловодства та статистики на кожне півріччя розробляються та затверджуються плани роботи Петропавлівського районного суду, плани проведення навчань з працівниками апарату та суддями суду.

Розподіл обов’язків між працівниками апарату суду щодо здійснення первинного обліку документів здійснюється відповідно до функціональних обов’язків працівників апарату суду згідно із посадовими інструкціями та в окремих випадках за наказами голови суду та керівника апарату суду.

Діловодство в суді ведеться відповідно до вимог «Інструкції з діловодства у місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах міста Києва та Севастополя, Апеляційному суді Автономної Республіки Крим та Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ» від 17.12.2013 року № 173, «Інструкції про порядок передання до архіву місцевого та апеляційного суду, зберігання в ньому, відбору та передання до державних архівних установ та архівних відділів міських рад судових справ та управлінської документації суду» від 15.12.2011р.

З 01.01.2011 року в суді запроваджено автоматизовану систему документообігу суду. Відповідно до вимог Положення про автоматизовану систему документообігу, затвердженого Рішенням Ради суддів України від 26.11.2010 року та з метою належного функціонування автоматизованої системи наказами голови суду, керівника апарату суду закріплено впровадження та застосування автоматизованої системи електронного документообігу та супровід по категоріях справ, визначено права користувачів цієї системи.

Протягом  першого півріччя 2015 року внесення та опрацювання даних  у суді здійснювалося за допомогою  комп’ютерної програми   «Д-3», яку протягом першого півріччя при випуску нових патчів було вдало оновлено.

Заповнення документів первинного обліку відбувається у електронному вигляді у КП «Д3». Заповнення карток первинного обліку справ та матеріалів в АСДС в основному є повним та своєчасним.

Заповнення форм статистичної звітності, карток на осіб, стосовно яких судом розглянуто матеріали кримінального провадження та карток обліку сум шкоди, заподіяної злочинами регламентуються відповідними інструкціями та рекомендаціями ТУ ДСА України у Дніпропетровській області щодо заповнення відповідних статистичних форм звітності. Складання звітів всіх форм в суді здійснюється відповідно до наказу Державної судової адміністрації України № 55 від 05.06.2006 р. «Про затвердження форм звітності про розгляд апеляційними та місцевими судами судових справ і матеріалів та Інструкції щодо їх заповнення і подання», наказу Державної судової адміністрації України від 17.06.2010 року № 82 «Про затвердження форми звітності № 1-ОП «Звіт про оперативність розгляду місцевими та апеляційними загальними судами кримінальних справ», Наказу Державної судової адміністрації України від 29.04.2009 року № 51 «Про затвердження форми звітності № 1-Л «Звіт судів першої інстанції про стан розгляду справ про злочини, передбачені статтями 209, 209-1, 306 КК України»», Наказу Державної судової адміністрації України № 60 від 15.05.2014 року «Про затвердження форми звітності № 1-АМ "Звіт про застосування судами Закону України "Про амністію у 2014 році», Наказу Державної судової адміністрації України № 153 від 21.11.2012 року «Про затвердження форм звітності про стан судимості та склад засуджених», Наказу Державної судової адміністрації України № 158 від 21.11.2012 року «Про затвердження форм звітності щодо здійснення місцевими та апеляційними судами кримінального провадження», Наказу Державної судової адміністрації України № 41 від 22.03.2013 року «Про затвердження форми звітності про оперативність розгляду місцевими загальними судами матеріалів кримінального провадження».

У суді за дотриманням положень Інструкції щодо подання і заповнення форм звітності та вимог методичних рекомендацій щодо складання звітів відповідають працівники апарату суду, які призначені наказом голови суду № 30-з від 19.12.2014 року.

Всі форми звітів у суді формуються в автоматичному режимі за допомогою КП «Д3».

Для проведення попередньої експертизи наукової та практичної цінності документів діяльності суду, для постійного зберігання у відповідних державних установах та для їх знищення наказом голови суду № 39-з від 28.12.2010 року створено постійно діючу експертну комісію, наказом голови суду № 38-з від 28.12.2010р. затверджено Положення про експертну комісію Петропавлівського районного суду.

На виконання вимог Закону України «Про судовий збір» від 01.11.2011 року, наказами керівника апарату суду від 12 липня 2012 року № 37–к  та від 15.05.2015 року № 45-к призначено осіб, відповідальних за внесення відомостей про облік судового збору до автоматизованої системи діловодства суду. Для здійснення контролю за надходженням судового збору відповідальні особи після надходження справи до суду та передачі її визначеному судді, проводять звіряння квитанції про сплату судового збору із виписками Державної казначейської служби, які щоденно надходять у електронному виді на адресу суду та проставляють на зворотній стороні квитанції відмітку про зарахування суми судового збору до Державного бюджету України.

Своєчасність, достовірність та повнота внесення даних до автоматизованої системи суду в частині  внесення інформації щодо сплати судового збору перевіряється керівником апарату, заступником керівника апарату при проведенні перевірки внесення даних до обліково-статистичних карток на справи, яка проводиться, майже, перед кожною щотижневою оперативною нарадою працівників апарату суду.

Крім цього, щоквартально проводиться повна та всебічна перевірка внесення інформації щодо сплати судового збору до АСДС перед формуванням щоквартального звіту Ф. № 10.

З метою забезпечення оперативного та якісного розгляду   справ у   суді періодично проводиться узагальнення причин порушення строків розгляду справ та аналізуються причини скасування та зміни судових рішень. Зміст порушень норм матеріального і процесуального права, які стали причиною скасування та зміни судових рішень в апеляційному порядку, доводиться до відома усіх суддів, з метою їх недопущення в майбутньому.

Розуміючи причинно-наслідковий зв’язок якості обліково-статистичної роботи і достовірності та повноти внесення інформації працівниками апарату суду до КП «Д-3», протягом  першого півріччя 2015 року були проведені виробничі наради з працівниками апарату суду щодо своєчасного введення до автоматизованої системи достовірних даних, оскільки, саме своєчасність введення в програму даних сприяє оперативній роботі  всього суду.

             Періодично в суді обов'язково проводяться   заняття з працівниками, які займаються первинним обліком та звітністю та працівниками на яких покладено обов’язки внесення поточних даних до обліково- статистичних  карток в КП  «Д3». Заняття з працівниками апарату суду проводяться також після кожного чергового оновлення КП  «Д3».

         Крім того, навчання з працівниками апарату суду проводилися згідно з планами навчань, що затверджені на перше півріччя 2015 року.

          Працівники апарату суду володіють належними та достатніми знаннями, щодо правил реєстрації справ та матеріалів, що надходять до суду для розгляду, Інструкції з діловодства у місцевих  загальних судах та   Інструкції щодо заповнення форм статистичних звітів.

На виконання вимог постанови  Кабінету  Міністрів України «Про порядок ведення  Єдиного державного  реєстру судових рішень» від 25.05.2006 р. № 740  (із наступними змінами і доповненнями),  до ЄДРСР  надсилались   копії  всіх судових  рішень  ( крім тих рішень, що були заборонені для оприлюднення) виключно  в  електронній  формі  з використанням електронного  цифрового підпису та з відміткою щодо набрання рішенням суду законної сили.

На виконання положень Закону України «Про судоустрій і статус суддів» в редакції Закону України «Про забезпечення права на справедливий суд» до Єдиного державного реєстру судових рішень розпочато внесення судових рішень, які не були внесені до Реєстру з 01 січня 2010 року.

Щомісячно проводився моніторинг надіслання процесуальних документів до ЄДРСР. Результати проведеного моніторингу систематично доводяться до відома суддів для відповідного реагування.

На   виконання   вимог  Указу  Президента  України    «Про порядок    офіційного оприлюднення   нормативно-правових   актів та   набрання   ними   чинності»   від   10.06.1997 року  №503/97 (із наступними змінами і  доповненнями) і  Наказу Державної  судової   адміністрації України   «Про затвердження   правил обліку   нормативно-правових   актів,   законодавства   та  матеріалів   судової  практики   в  місцевих і   апеляційних  загальних    судах,    органах   державної   судової  адміністрації  України»  від  10.02.2009 року   № 11 (із наступними змінами і  доповненнями), систематично    вносилися  зміни до  контрольних примірників  кодексів,  своєчасно  інформувалися судді,   працівники    апарату   суду  про зміни у законодавстві.

Кожного тижня у суді проводяться оперативні наради з працівниками апарату та суддями суду, на яких обговорюються та вирішуються питання, що виникають у роботі суду, зокрема, дотримання вимог працівниками суду Інструкції  з діловодства у місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах міста Києва та Севастополя, Апеляційному суді Автономної Республіки Крим та Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ», якість та повнота заповнення обліково-статистичних карток, карток на осіб, стосовно яких судом розглянуто матеріали кримінального провадження та карток обліку сум шкоди, заподіяної злочинами, своєчасність підписання та направлення рішень до ЄДРСР, своєчасність підписання карток на осіб, стосовно яких судом розглянуто матеріали кримінального провадження  та інше.

Судді систематично ознайомлюються з практикою Європейського суду з прав людини, Верховного Суду України, Вищого адміністративного суду України,практикою розгляду спорів пов’язаних з прийняттям на публічну службу, її проходження та звільнення громадян з публічної служби,щодо порушень Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод . У практиці висвітлено проблемні та спірні питання, що виникають при вирішенні даних категорій справ. При ознайомленні суддів з даною практикою, остання опрацьовується та узагальнюється шляхом формування правових позицій, які обговорюються на зборах суддів.  

         У суді створено Web-сайт, який містить розділи:службова інформація; інформація для громадян; інформаційний стенд; публічна інформація; реквізити для перерахунку коштів судового збору; електронна бібліотека; інформація з кадрових питань, карта місцезнаходження суду; заходи, щодо запобігання та протидії корупції; вакансії; новини і події; судовий збір( автоматичне формування платіжних квитанцій); правова допомога, виконання вимог ЗУ «Про очищення влади» та інше. Cтворення Web-сайту сприяє забезпеченню гласності та відкритості діяльності суду, забезпечення доступу до публічної інформації у суді. Щомісячно веб-сайт суду оновлюється належною інформацією.

 Отже, з  огляду  на  вищевикладене,  вважаємо,  що  судом  максимально  вжито усіх можливих   заходів для  налагодження та вдосконалення обліково-статистичної роботи, а саме:

 -Петропавлівський районний суд проводить активну роботу  щодо вдосконалення сучасних систем автоматизації документообігу. В роботі суду застосовано  інформаційні технології  в усіх сферах - від підготовки документів до повної автоматизації документообігу суду;

- проводиться комплекс навчальних заходів, зокрема семінарські навчання щодо організації діловодства та обліково-статистичної роботи, із обговоренням найбільш проблемних питань, які виникають під час реєстрації судових справ і матеріалів, а також  по вивченню  нормативно-правових  актів, що регламентують  роботу  апарату суду;

- вивчається обсяг роботи, надходження справ та навантаження на одного суддю, аналізуються категорії справ, що надходять до суду та проводиться аналітична робота, вживаються заходи по організації роботи суду та належному забезпеченню нормативними матеріалами;

- здійснюється робота щодо вдосконалення та наповнення інформацією Web-сайту  Петропавлівського районного суду;

Проаналізувавши  стан  обліково-статистичної  роботи,  можна   констатувати,  що  порівняно з першим півріччям 2014 року,  у суді  підвищилась  якість  заповнення  обліково-інформаційних  карток, що позитивно відображено на роботі суду загалом, підвищилась своєчасність підписання суддями ЕЦП та направлення до ЄДРСР судових рішень по закінченим провадженням справам та удосконалена робота суду і в інших напрямках обліково-статистичної роботи.

 

Голова

Петропавлівського районного суду

Дніпропетровської області                                                І.К.Ніколаєва  

 

Вик. Бондаренко Ж.Ю.

тел.. (05631)3-02-55