flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

 

Аналітичний звіт щодо  обліково - статистичної      роботи в Петропавлівському районному суді  Дніпропетровської області

 за 2013 рік

 

            З метою проведення аналітичної роботи та об’єктивності показників статистичних звітів, відповідно до Закону України «Про судоустрій і статус суддів», на виконання плану роботи суду проаналізовано стан організації ведення обліково-статистичної роботи в Петропавлівському районному суді Дніпропетровської області, вжито ряд організаційних та практичних заходів, спрямованих на покращення статистичної роботи щодо первинного обліку справ та матеріалів, правильності складання статистичних звітів, достовірності показників та вчасного подання їх до територіального управління державної судової адміністрації України.

Діловодство в суді ведеться відповідно до вимог „Інструкції з діловодства в місцевому загальному суді» від 27.06.2006р. із змінами та доповненнями, затвердженими наказами ДСА України № 100 від 26.09.2007, № 115 від 04.11.2009, № 168 від 15.12.2011, № 75 від 03.07.2012, № 101 від 04.09.2012, № 103 від 05.09.2012, № 109 від 25.09.2012, № 111 від 25.09.2012, № 156 від 6.11.2012, № 162 від 30.11.2012, № 7 від 10.01.2013, № 83 від 17.06.2013,  «Інструкції про порядок передання до архіву місцевого та апеляційного суду, зберігання в ньому, відбору та передання до державних архівних установ та архівних відділів міських рад судових справ та управлінської документації суду» від 15.12.2011р.

З 01.01.2011 року в суді запроваджено автоматизовану систему документообігу суду. Відповідно до вимог Положення про автоматизовану систему документообігу, затвердженого Рішенням Ради суддів України від 26.11.2010 року та з метою належного функціонування автоматизованої системи наказами керівника апарату суду закріплено впровадження та застосування автоматизованої системи електронного документообігу та супровід по категоріях справ,визначено права користувачів цієї системи, призначено відповідального за відправку судових рішень до ЄДРСР.

Протягом  2013 року внесення та опрацювання даних здійснювалося до допомогою комп’ютерної програми   «Д-3».

Заповнення форм статистичної звітності, статистичних карток на осіб та карток обліку сум шкоди, заподіяної злочинами регламентуються відповідними інструкціями та рекомендаціями ТУ ДСА України у Дніпропетровській області щодо заповнення відповідних статистичних форм звітності. Складання звітів всіх форм в суді здійснюється відповідно до вимог Інструкції щодо подання і заповнення форм звітності про розгляд апеляційними та місцевими судами судових справ і матеріалів.

У суді за дотриманням положень Інструкції щодо подання і заповнення форм звітності та вимог методичних рекомендацій щодо складання звітів відповідають працівники апарату суду, які призначені наказом голови суду, відповідно наказу № 19-з від 17 жовтня 2012 року.

Для проведення попередньої експертизи наукової та практичної цінності документів діяльності суду, для постійного зберігання у відповідних державних установах та для їх знищення наказом голови суду № 39-з від 28.12.2010 року створено постійно діючу експертну комісію, наказом голови суду № 38-з від 28.12.2010р. затверджено  Положення про експертну комісію Петропавлівського районного суду.

На виконання вимог Закону України «Про судовий збір» від 01.11.2011 року, наказом голови суду за № 30 від 01 листопада 2011 року призначено відповідального за ведення обліку операцій щодо сплати та повернення судового збору. Наказом керівника апарату суду від 12 липня 2012 року № 37-к призначено осіб, відповідальних за внесення відомостей про облік судового збору до автоматизованої системи діловодства суду. Наказом керівника апарату суду від 10 вересня 2012 року № 44-к призначено відповідальну особу за здійснення обліку операцій по сплаті та поверненню судового збору.

 З метою забезпечення оперативного та якісного розгляду  у  суді періодично проводиться узагальнення причин порушення строків розгляду справ та аналізуються причини скасування та зміни судових рішень. Зміст порушень норм матеріального і процесуального права, які стали причиною скасування та зміни судових рішень в апеляційному порядку, доводиться до відома усіх суддів, з метою їх недопущення в майбутньому.

Розуміючи причинно-наслідковий зв’язок якості обліково-статистичної роботи і достовірності та повноти внесення інформації працівниками апарату суду до КП «Д-3», протягом   2013 року були проведені виробничі наради з працівниками апарату суду щодо своєчасного введення до автоматизованої системи достовірних даних. Саме своєчасність введення в програму даних сприяє оперативній роботі  всього суду.

Кожного місяця в суді обов’язково проводяться заняття з працівниками, які займаються первинним обліком та звітністю та працівниками на яких покладено обов’язки внесення поточних даних до обліково- статистичних карток в КП « ДЗ». Заняття з працівниками апарату суду проводяться також після кожного чергового оновлення КП « ДЗ». В серпні 2013 року секретарі судового засідання взяли участь в індивідуальному навчальному практикумі на тему « Використання системи відеоконферецзв’язку під час здійснення судочинства», по закінченню якого отримали сертифікати.

 

Працівники апарату суду володіють належними та достовірними знаннями, щодо правил реєстрації справ та матеріалів, що надходять до суду для розгляду, Інструкції з діловодства в місцевому  загальному суді та   Інструкції щодо заповнення форм статистичних звітів.

На виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України, Про порядок ведення Єдиного державного реєстру судових рішень» від 25.05.2006 р. № 740 ( із наступними змінами і доповненнями), до ЄДРСР надсилались копії всіх судових рішень виключно в електронній формі з використанням електронного цифрового підпису.

Відповідальною особою за ведення Єдиного державного реєстру судових рішень  щотижнево проводився моніторинг надіслання процесуальних документів до ЄДРСР. Результати проведеного моніторингу систематично доводяться до відома суддів для відповідного реагування.

На   виконання   вимог  Указу  Президента  України    «Про порядок    офіційного оприлюднення   нормативно-правових   актів та   набрання   ними   чинності»   від   10.06.1997 року  №503/97 (із наступними змінами і  доповненнями) і  Наказу Державної  судової   адміністрації України   «Про затвердження   правил обліку   нормативно-правових   актів,   законодавства   та  матеріалів   судової  практики   в  місцевих і   апеляційних  загальних    судах,    органах   державної   судової  адміністрації  України»  від  10.02.2009 року   № 11 (із наступними змінами і  доповненнями), систематично    вносилися  зміни до  контрольних примірників  кодексів,  своєчасно  інформувалися судді,   працівники    апарату   суду  про зміни у законодавстві. 

 

 .           Судді систематично ознайомлюються з практикою Європейського суду з прав людини, Верховного Суду України, Вищого адміністративного суду України,практикою розгляду спорів пов»язаних з прийняттям на публічну службу, її проходження та звільнення громадян з публічної служби,щодо порушень Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод . У практиці висвітлено проблемні та спірні питання, що виникають при вирішенні даних категорій справ. При ознайомленні суддів з даною практикою, остання опрацьовується та узагальнюється шляхом формування правових позицій, які обговорюються на зборах суддів. 

   У суді створено Web-сайт, який містить розділи:службова інформація; інформація для громадян; інформаційний стенд; публічна інформація; реквізити для перерахунку коштів судового збору; електронна бібліотека; інформація з кадрових питань, карта місцезнаходження суду; заходи, щодо запобігання та протидії корупції ; вакансії; новини і події; судовий збір( автоматичне формування платіжних квитанцій); правова допомога та інше. Створення  Web-сайту сприяє забезпеченню гласності та відкритості діяльності суду, забезпечення доступу до публічної інформації у суді. Щомісячно Web-сайт суду оновлюється належною інформацією.

 

Отже, з огляду на вищевикладене, вважаємо, що судом максимально вжито усіх можливих заходів для налагодження та вдосконалення обліково-статистичної роботи, а саме:  

  -Петропавлівський районний суд проводить активну роботу  щодо вдосконалення сучасних систем автоматизації документообігу. В роботі суду застосовано  інформаційні технології  в усіх сферах - від підготовки документів до повної автоматизації документообігу суду;

- проводиться комплекс навчальних заходів, зокрема семінарські навчання щодо організації діловодства та обліково-статистичної роботи, із обговоренням найбільш проблемних питань, які виникають під час реєстрації судових справ і матеріалів, а також  по вивченню  нормативно-правових  актів, що регламентують  роботу  апарату суду;

- вивчається обсяг роботи, надходження справ та навантаження на одного суддю, аналізуються категорії справ, що надходять до суду та проводиться аналітична робота, вживаються заходи по організації роботи суду та належному забезпеченню нормативними матеріалами;

- здійснюється робота щодо вдосконалення та наповнення інформацією Web-сайту  Петропавлівського районного суду;

Проаналізувавши  стан  обліково-статистичної  роботи,  можна   констатувати,  що      порівняно з   2012 роком,  у суді  протягом      2013 року підвищилась  якість  заповнення  обліково-інформаційних  карток, що позитивно відображено на роботі суду загалом.

Оскільки основою для вдосконалення обліково-статистичної роботи є належна поінформованість необхідними рекомендаціями по заповненню звітів, з урахуванням проблем, які виникають на практиці, то пропонуємо збільшити кількість навчальних семінарів як для працівників канцелярії, так і для усього апарату суду.

 

 

В.о.голови Петропавлівського                                          

Районного суду                                                                                    М.П.Полубан